درد در سنین رشد را جدی بگیرید آیا استفاده از تابه‌های نچسب را باید کنار گذاشت؟ آیا مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی در اردیبهشت پرداخت می‌شود؟ افزایش حقوق بازنشستگان منتظر تایید هیات دولت است جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط و توضیحات بانک رفاه کارگران (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند پیش‌بینی رگبار باران در برخی نقاط کشور (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده درد کمک می‌کند خواص بی‌نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟ ارائه خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد توسط خادمیاران رضوی آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد | درمان «ارس» با خرد جمعی پیگیری می‌شود ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود | اعلام چگونگی محدوده‌بندی مدارس اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز اعلام شد استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند! ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور | اعتیاد در ۶ تا ۸ درصد مصرف‌کنندگان سیگار‌های الکترونیک ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه
سرخط خبرها

سیاست قطعی وزارت آموزش و پرورش توسعه هنرستان‌هاست | دانش‌آموزان ممتاز بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان پذیرش می‌شوند

  • کد خبر: ۱۶۲۲۷۰
  • ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۲
سیاست قطعی وزارت آموزش و پرورش توسعه هنرستان‌هاست | دانش‌آموزان ممتاز بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان پذیرش می‌شوند
سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: سیاست قطعی وزارت آموزش و پرورش توسعه هنرستان‌هاست.

به گزارش شهرآرانیوز رضامراد صحرایی دیشب، ۱۴ اردیبهشت ماه، در آیین تجلیل از مقام اساتید فعال در حوزه فرهنگ و تمدن در برج سپید مشهد درباره تقاضای مسئولان بنیاد فرهنگی رضوی مبنی بر استفاده از ظرفیت هنرستان‌های آموزش و پرورش بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی که آستان قدس رضوی در اختیار دارد، این مجموعه می‌تواند خود اقدام به راه‌اندازی هنرستان کند.

وی ادامه داد: ما آمادگی داریم زمینه‌های همکاری با مجموعه آستان قدس برای توسعه هنرستان‌ها را همین اردیبهشت ماه فراهم کنیم تا از مهر ماه امسال بتوان بهره‌برداری از آن را آغاز کرد.

در هر مرکز استان یک مدرسه امام رضا (ع) راه‌اندازی شود

صحرایی با تاکید بر لزوم راه‌اندازی مدارس امام رضا (ع) در دیگر استان‌ها خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش آمادگی دارد در هر مرکز استان یک مدرسه امام رضا (ع) راه‌اندازی کند. حتی می‌توان یک مجتمع آموزشی امام رضا (ع) در مراکز استان‌ها برپا کرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: چنین اقدامی ۲ حسن دارد که یکی کمک به تربیت نیرو‌های تراز است. در حال حاضر ۷۰۰۰ دانش‌آموز مدارس امام رضا (ع) ۷۰۰۰ امید برای کشور هستند. فایده دیگر این کار این است که چنین مدارسی می‌تواند موجب فرهنگ‌سازی برای دیگران شده و به عنوان الگو شناخته شوند. بعضا دیده شده که یک مدرسه ممتاز در یک منطقه موجب تغییر شیوه مدیریت دیگر مدارس شده است.

وی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان ممتاز و دارای مقامات ملی را می‌تواند به دانشگاه فرهنگیان جهت تحصیل معرفی کند؛ این امتیاز خصوصا برای دانش‌آموزان دارای عناوین ویژه در حوزه‌های قرآنی، فرهنگی، تربیتی و ادبی فراهم است. در واقع سازوکاری تعریف شده که بر اساس آن می‌توان دانش‌آموزان مستعد را بدون کنکور به دانشگاه فرهنگیان جهت تحصیل معرفی کرد.

صحرایی گفت: امروز که دانش‌آموزان مدارس امام رضا (ع) در المپیاد‌ها درخشش خوبی دارند، لازم است در راستای فعالیت‌های ترویجی و گفتمان‌سازی این مدارس میزبان برخی مسابقات ملی دانش‌آموزی باشند. وزارتخانه برای فراهم‌سازی زمینه‌های چنین اقدامی نیز آمادگی دارد.

نظارت‌ها بر مدارس غیرانتفاعی بیشتر می‌شود

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه به مدارس نهادی اعتقاد ویژه‌ای دارد، عنوان کرد: من به توسعه مدارس غیرانتفاعی به این معنا که یک فرد مدرسه‌ای راه‌اندازی کند، اعتقاد زیادی ندارم. البته در برخی کشور‌های جهان از شخصیت‌های معتبر خواسته می‌شود مدرسه راه‌اندازی کنند، ولی اینکه سر هر کوچه‌ای یک ساختمان مسکونی تبدیل به مدرسه شود، اقدام صحیحی نیست. از همین رو قطعا نظارت‌ها بر مدارس غیرانتفاعی جدی خواهد شد. باید توجه داشت فضای آموزشی معلم سوم است. اگر این فضا یک خانه‌ای باشد که تبدیل به مدرسه شده، آن محیط را نمی‌توان مدرسه دانست؛ لذا لازم است برای این مساله چاره‌ای اندیشیده شود.

صحرایی با اشاره به اینکه پیشتر با مدارس امام رضا (ع) آشنایی داشته، تصریح کرد: یک نمونه از مدارسی که می‌تواند به عنوان الگوی مدارس تراز شناخته شود، همین مدارس امام رضا (ع) است. نحوه کار و مدیریت این مدارس باید به سایر مدیران مدارس و واحد‌های آموزش و پرورش در دیگر استان‌ها نمایش داده شود تا بتوانند به طور عملیاتی با چنین مدارسی آشنا شوند. مدارس امام رضا (ع) توانسته‌اند دانش‌آموزان را از طریق یک ارتباط دلی به امام هشتم متصل کنند. در واقع هنر مدارس امام رضا (ع) برقراری همین ارتباط و اتصال است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: نقش این مدارس در ساخت تمدن نوین اسلامی نقشی مهم و ستودنی است. چنین مدارسی به واسطه الگوسازی که می‌کند، حتما اهمیت زیادی برای نظام آموزش و پرورش دارد.

بنیاد فرهنگی رضوی روی توسعه کودکستان‌ها و پیش‌دبستانی‌های امام رضا (ع) سرمایه‌گذاری کند

وی خطاب به مدیران بنیاد فرهنگی رضوی تاکید کرد: یکی از توصیه‌های اکید من این است که مهد کودک‌ها و پیش‌دبستانی‌های امام رضا (ع) را راه‌اندازی کنند. این تقاضا به این دلیل است که بدانیم براساس مطالعات صورت‌گرفته، سن توسعه پذیرش و فراگیری همین سنین مربوط به کودکستان است. پس از فراگیری است که فرایند یادگیری آغاز می‌شود. این ۲ با یکدیگر تفاوت دارد. در واقع فراگیری یک پدیده ناخودآگاه و یادگیری در بهترین حالت فرایندی نیمه‌آگاهانه است؛ بنابراین سرمایه‌گذاری روی مهد‌های کودک اهمیت زیادی دارد. تاکنون ما از مهد کودک‌ها غافل بوده‌ایم و بعضا اتفاقاتی در آن رخ داده که می‌طلبد توجه بیشتری به این مجموعه‌ها شود.

صحرایی با اشاره به جایگاه رفیع معلم در تعلیمات دین اسلام اظهار کرد: به طور کلی هرچه در تکریم معلم بکوشیم، در واقع به تقویت جامعه کمک کرده‌ایم، چون اگر یک معلم کار خود را به خوبی انجام دهد، همه چیز در جامعه نیز به خوبی پیش خواهد رفت. مقام معلم به قدری رفیع است که همه جنبندگان زمین و آسمان برای وی دعا می‌کنند.

وی ادامه داد: مدرسه خوب مدرسه‌ای است که بین خود، خانواده و مسجد بتواند ارتباط برقرار کند. اگر این مثلث شکل گیرد، محصول آن تربیت فرزندی امیدآفرین، با هویت، دارای اعتماد به نفس و توانمند است. در حال حاضر یکی از اشکالات نظام تربیتی ما این است که اجزای این نظام سه‌ضلعی به یکدیگر مرتبط نیست. هر زمان اضلاع مسجد، خانواده و مدرسه را به یکدیگر مرتبط کردیم، نتیجه آن درخشان و امیدآفرین خواهد بود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اشکال نظام تربیتی فعلی این است که اجزای این نظام با هم مرتبط نیست. اگر مدرسه، مسجد و خوانواده را به هم مرتبط کردیم، نتیجه درخشان و امیدآفرین خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->